Veelgestelde vragen

Hier vind je de meest gestelde vragen over de AlkmaarPas. Heb je een andere vraag die er niet bij staat? Maak dan gebruik van ons contactformulier.

  1. Hoe zie ik hoe hoog mijn tegoed is?
    Als je inlogt in Mijn Pas en je op je pas klikt, dan zie je precies hoe hoog je tegoed nog is, waar je het aan hebt uitgegeven en welke acties je hebt gedaan. Ook kan je hier direct het aanbod bekijken van een tegoed!
     
  2. Wat moet ik doen om de pas te gebruiken?
    Helemaal niets! Als je de pas binnenkrijgt, kun je hem meteen gebruiken bij aanbieders bij jou in de buurt! Ook het tegoed staat er dan al op.
     
  3. Hoe lang is het tegoed geldig?
    Het tegoed is geldig van 1 januari t/m 31 december 2022. 
     
  4. Hoe werkt de AlkmaarPas?
    - Bekijk het aanbod op de website.
    - Kies een aanbieding waar je het tegoed voor wilt gebruiken.
    - Neem je pas mee naar de aanbieder van de actie of laat hem scannen op je telefoon.
    - Betaal met je pas het hele bedrag of een deel ervan.
     
  5. Wat doe ik als ik de pas niet bij me heb?
    Geen paniek! Als je een account hebt aangemaakt op de website van jouw pas kun je inloggen in 'Mijn Pas' en daar je pas laten scannen.
     
  6. Wat moet ik doen als ik mijn pas kwijt ben?
    Blokkeer je pas in 'Mijn Pas' of bel naar 072-5112254. Zo kan niemand van jouw persoonlijke tegoed gebruik maken. Hierna kan je een vervangende pas aanvragen.
     
  7. Ik kom niet in aanmerking voor een gratis AlkmaarPas.
    Geen probleem, je kunt de pas ook kopen voor € 15 en gebruik van alle acties maken.
     
  8. Waar staat mijn pasnummer en QR code?
    - Achter op je fysieke AlkmaarPas
    - Als je inlogt bij ‘Mijn AlkmaarPas’ op deze website
    - De website is ook geschikt voor je smartphone!
     
  9. Mijn sportschool staat niet in de lijst. Kan ik daar toch terecht?
    Neem contact met ons op via 072-5112254 of info@alkmaarpas.nl

  10. Ik kan niet inloggen, wat nu?
    Heb je al een account aangemaakt? Zo nee, doe dit eerst via deze link.
    Heb je al een account maar ben je je inloggevens kwijt? Vraag ze opnieuw aan via deze link.

  11. Waar kan ik de APP downloaden?
    De AlkmaarPas APP is op dit moment nog niet te downloaden, maar is binnenkort beschikbaar in de Playstore en App Store. Iedereen die een account heeft aangemaakt krijgt hierover berciht.

  12. Ik heb de APP gedownload maar kan niet inloggen.
    Dan heb je waarschijnlijk nog de oude AlkmaarPas APP. Je kunt deze app verwijderen.  De nieuwe app is nog niet beschikbaar, zie vraag 11. 

  13. Ik heb een pas gekocht en wil een account aanmaken, maar hij pakt mijn geboortedatum niet.
    Als je een pas gekocht hebt heb je daar een fictieve geboortedatum bijgekregen. Deze vul je in, dus niet je eigen geboortedatum. 

Heb je vragen over de Alkmaarpas?

Wij beantwoorden ze graag!